6833-4729-ico-wu.jpg

Artykuły kluczem reklamy?

W tej chwili aktywność firmy w sieci to nie nowość. Wręcz przeciwnie – organizacje prześcigają się w nowatorskich pomysłach. To normalne. W końcu w internecie siedzą ich klienci. A ci stają się coraz bardziej wymagający. To, co lata temu było novum, obecnie jest zaledwie standardem. Aby pozyskać uwagę i lojalność klienta trzeba się postarać. Za dużo innowacji i tak zwanych wodotrysków też nie jest fajnym pomysłem. Jak dotąd najlepiej sprawdza się zasada umiaru i dobre teksty! Szereg wskazówek znajdziecie niżej.

Przyjmijmy na przykład, że rozwijasz swoją agencję PR. W takim wypadku możesz zaoferować odbiorcom blog o marketingu. To idealny patent na robienie wokół siebie pozytywnego PR i pozycjonowanie się w roli branżowego guru. Blogi o marketingu są dosyć poczytne. Zaglądają na nie tak miłośnicy PR jak i przedsiębiorcy, którzy chcą wygrzebać praktyczne wskazówki. A przecież taki przedsiębiorca to potencjalny klient a student to może kolejny pracownik. Warto zatroszczyć się o swych odbiorców! Jak? Kreując wartościowe, fachowe treści. Blog o marketingu, jak każdy blog winien wyróżniać się stosownym poziomem zamieszczanych treści.

Wartość się opłaca

Content-Marketing1Dlaczego to takie istotne? Bo zamieszczając wysokiej jakości wpisy tworzymy swoją renomę. To składnik PR. Warto nadmienić, że takowe blogowanie wpisuje się w działanie content marketingu. Mówiąc w skrócie idzie o to aby przyciągać odbiorców poprzez ciekawe, pożyteczne treści. O blogach o marketingu nikt by nie mówił gdyby nie były one wzorcowym przykładem tegoż podejścia. Blogi powinny zawierać ciekawą treść, lecz też i formę. Strona graficzna także odgrywa ważną rolę. Nie da się zaprzeczyć internauci są wzrokowcami. Treści na blogu konsumujemy oczami. Dlatego też ważna jest graficzna oprawa całości. Fotografie i grafiki to konieczność. Warto też rozdzielić zamieszczane teksty na akapity, dopisać leady i śródtytuły. Tak podany tekst będzie chętniej klikany.

Trudne zadanie

content-marketing-image1Blogowanie to jednak złożona kwestia. Trzeba tu niemało dyscypliny. Treści muszą być cyklicznie generowane. Często utrzymywanie bloga zleca się agencji marketingowej bądź departamentowi PR organizacji. Osoby, które posiadają właściwe kompetencje i jakieś doświadczenie będą umiały poradzić sobie z tym wyzwaniem. Rzecz jasna trzeba pamiętać o kolejnej ważnej sprawie. Rzecz idzie o finanse. Utrzymywanie bloga kosztuje – chociażby czas. Warto brać to pod uwagę. Jeśli zamierzamy zlecić blogowanie agencji to trzeba za taką pomoc płacić. Jak wiele? To już kwestia naszych ustaleń i negocjacji.

Nie tylko blogi!

Słowo pisane to nie tylko blog! Istotna jest też witryna internetowa. To tam najczęściej spotykamy się z klientami. Strona www to pierwszy punkt kontaktowy. Jeśli go zaniedbamy to z planów sprzedażowych nic nie wyjdzie. Ładna oprawa graficzna powinna iść w parze z przemyślanymi tekstami. Przydługawych treści na ekranie komputera nikomu nie chce się zgłębiać. Treści powinny być stosunkowo zwięzłe i pisane poprawną polszczyzną. Na witrynie www warto umieścić też hasła promocyjne. Z pomocą przyjdzie tu pióro dobrego copywritera. Będzie on mógł stworzyć treści, które zatrzymają odbiorców na dłużej i zmotywują ich do aktywności. Treści na witrynie www to dla firmy najlepsza lub najgorsza wizytówka. Warto w nią inwestować.