4446-6722-ico-wu.jpg

Biznes – jak budować relacje z partnerami

W obszarze zainteresowania przedsiębiorców praktycznie od zawsze byli nabywcy. To rzecz dość oczywista. Bez nabywcy nici biznesu. Z tergo względu sporą popularnością cieszą się materiały dotyczące utrzymywania kontaktów z nabywcami. Liczy się teoria i praktyka. Działania przedsiębiorstw w tym zakresie nie powinny sprowadzać się tylko do promocji firmy w internecie. Zrobić można znacznie więcej rzeczy.

budowanie-relacji-z-klientemOd początku wypada zaakcentować jak ważną rolę pełnią relacje z klientem. By je budować trzeba przygotować się na długotrwałą i żmudną pracę. Klienci robią się coraz bardziej wymagający. Kto nie stara się o konsumenta, ten z miejsca przegrywa. By zawalczyć o sympatię nabywców trzeba mieć stosowną wiedzę a także doświadczenie. Jeśli ich nie posiadamy możemy zlecić zadania na zewnątrz i wybrać dobrą agencję marketingową.

Firma działa online.

Bardzo popularnym rozwiązaniem jest promocja firmy w internecie. W sieci jest wiele do roboty. Świat internetu jest lubiany przez marketingowców, bo oferuje wiele opcji promocyjnych i gwarantuje szybkie mierzenie efektów na przykład klikalności. Spójrzmy na kilka przykładów. W sieci można kontaktować się z klientami za pomocą maila. W powyższy sposób da się też trafić do nowych klientówpo wcześniejszym wykupienia bazy. Przed wysyłką mailingu należy sprawdzić czy działamy zgodnie z prawem i nie wysyłamy spamu. Do stałych klientów przedsiębiorstwa kierują często newslettery. To forma biuletynu w którym informuje się o nowych produktach i najnowszych wydarzeniach. Ważne! Aby newsletter był otwierany przez odbiorców musi dawać im nawet niewielkie korzyści. Może to być np. rabat cenowy. Zniżki są dobrze postrzegane przez konsumentów. Ten kto wie, newsletter wiąże się z korzyściami chętniej go subskrybuje.

Znane i mniej znane pomysły

Klucz do sukcesuW da się można zakupić także bannery reklamowe. Im większe medium, tym droższa . Na lokalnych witrynach zakupienie reklamy jest tańsze niż w mediach o szerszym zasięgu. Warto jednak uważać na kwestię tzw ślepoty bannerowej. Na czym ona polega? Okazuje się internauci po tylu latach obcowania z siecią przestali zwracać jakąkolwiek uwagę na bannery. Szansę mają jedynie bardziej pomysłowe banery. Z tego względu opłaca się spróbować też nieco innych opcji. Można np. wyprodukować grę internetową reklamującą markę czy zacząć budować profil w social media. Ważne aby dokładnie określić target firmy. Inne działania docenią młode matki a inne przypadną do gustu singli. W popularność rosną także różne aplikacje do pobrania na smartfon. Promocji firmy w internecie pomoże też estetyczna strona www. W tej chwili standardem staje się robienie stron w technologii RWD. Takie Witryny responsywne dobrze prezentują się na ekranach o większej i mniejszej przekątnej.

Siedziba kusi klienta

Nie wolno zapomnieć o następnej istotnej kwestii. Promocja firmy w internecie musi być prowadzona równolegle do aktywności w realu. Relacje z kreują nie tylko ogromne kampanie online, ale również codzienny kontakt z klientami. Niezwykle istotnym aspektem jest dobra obsługa klienta. Szkolenia sprzedawców to sprawa oczywista| bardzo podstawowa. To sprzedawcy funkcjonują na pierwszej linii frontu i oni są wizytówką przedsiębiorstwa. Ważna jest także wygląd siedziby firmy oraz wystrój punktów sprzedaży. Do atrakcyjnych miejsc raźniej się przecież powraca.

Wpis powstał przy współpracy z www.informatyka24ha.pl