Blog jako filar firmy

Coraz więcej konwersuje się o blogerach. Stają się oni nie tylko gwiazdami, ale również autorytetami w różnych dziedzinach. Blog o marketingu? Proszę bardzo. Blog o modzie? Żaden kłopot. Dziś każdy odnajdzie w blogosferze teksty dla siebie. Moda na blogowanie kwitnie – nic dziwnego, że wiele ludzi zaczyna tworzyć własne blogi. Sprawdź, jak poruszać się po blogosferze, tworzyć wpisy i gromadzić fanów!

piszemy-blogWiesz już zapewne, iż blogi już jakiś czas temu ewoluowały poza formułę e-pamiętników. Dziś to liczący się gatunek mediów, który stale rośnie w siłę. Choć gros blogów jest mierna, to pojawiają się takie, które reprezentują ogromny poziom merytoryczny. Taki na przykład blog marketingowy – niby nic, a przyciąga wielu odwiedzających. Liderzy mogą liczyć nawet na zarabianie na tworzonych treściach. Szczególnie popularne są blogi o stylu. Odwiedzają je nastolatki, ale nie tylko. Starsi również znają blogi. Każdy przecież może znaleźć wpisy dla siebie. Blogi tworzą debiutujące mamy, korpo-pracownicy, nastolatki i kto tam może. Można zauważyć, że każdy ma swój oryginalny styl. O ile jedni stawiają na poczucie humoru inni kreują się na poważnych ekspertów.

Zostajemy blogerami

Nie zapomnij też, że blog to obecnie nie tylko sam tekst. Blog o marketingu, czy blog o motocyklach czy jakikolwiek inny może występować w formie wideo. Videoblogi są bardzo lubiane. Odwiedzający ochoczo oglądają filmy szczególnie te szkoleniowe. Sprytne kobiety uczą się więc robić make up a panowie wymieniać opony w samochodach. Najlepsi blogerzy kuszą sporą publikę i są odbierani jako fachowcy. Coraz częściej prezentują się również w roli medialnych komentatorów. Magia szklanego ekranu – nawet gdy to ekran smartfona oddziałuje więc ciągle silnie. Na koniec zaznaczyć trzeba, że videoblogerów najłatwiej zobaczyć na platformie youtube.

Twój punkt widzenia, a forma przekazu

wlasnadomenaPrzyjmijmy, że pragniesz dajmy na to założyć swojego bloga o marketingu. Co trzeba zrobić w pierwszej kolejności? Upewnić się, że naprawdę tego chcesz. Silna motywacja i wytrwałość to podstawa. Blogowanie zajmuje też kilka chwil – nawet nie zdajesz sobie sprawy jak dużo. Oprócz tego przyda się rzecz jasna ogromna cierpliwość i nie ukrywajmy, – talent copywriterski. Doświadczenie radzi, że najlepiej czyta się lekki styl. No chyba, że zamierzamy oferować ludziom treści wyłącznie eksperckie dotyczące chociażby bankowości czy też prawa. W takim przypadku sprawdzi się jasny, ale fachowy język. Kolejna sprawa – będziemy pisać bloga czy raczej wybierzemy materiały video? Od razu mówimy szczerze: na przygotowanie nagrań wideo potrzeba średnio więcej czasu niż na składanie tekstu. A to jeszcze nie koniec bo należy również zorganizować sobie ekwipunek a już na pewno kamerę. Nagrany materiał należy też zmontować. To długie godziny spędzone przed komputerem.

Pomocna dłoń

Kilka innych kwestii wartych rozważenia. Z jaką regularnością zamieszczać wpisy? Najlepiej dosyć często – tak by zapobiec odpływowi odbiorców. Uwaga! Zamieszczanie byle jakich treści to chybiony pomysł. Trzymaj dobry poziom. Teraz kilka zdań o komentarzach. Konstruując blog możesz zaoferować czytelnikom opcję komentowania prezentowanych treści. Spora część blogerów tak postępuję. Uruchomienie opcji komentowania daje możliwość interakcji z internautami. Jednakowoż taka decyzja ma konsekwencje. Musimy być gotowi nie tylko na wyrazy zachwytu ale także na krytykę – czasem ostrą, czasem niesprawiedliwą. Ukrywanie krytycznych opinii może rozpętać prawdziwą burzę. Z tego względny, o ile w grę nie wchodzą, przekleństwa lepiej trzymać w ryzach nerwy i odpowiadać merytorycznie. Internauci lubią wchodzić w dyskusje z blogerami.

Wpis stworzony wspólnie z informatyka24ha.pl