7231-172-ico-wu.jpg

Droga do sukcesu w marketingu

W dobie galopującej konkurencji coraz większą rolę gra nie sama jakość towarów czy usług, ale ich należyte reklamowanie. Najróżniejsze portale internetowe sugerują określone działania. Czy trzeba się do nich stosować? Niekoniecznie trzeba po prostu zdecydować jakie instrumenty są niezbędne w określonym czasie i na jakie jesteśmy w stanie sobie pozwolić.

Aby osiągnąć sukces trzeba stworzyć plan działania. Nawet niewielkie firmy powinny podchodzić do działań marketingowych w sposób planowy. Dlaczego? Kto opracuje plan działania będzie wiedział do czego dąży. Oczywiście w planie zawrzeć trzeba również budżet oraz przełożyć wskazane cale na aktywności. Przykład: firma chce poprawić rozpoznawalność w danym segmencie konsumentów. Rozwiązanie: wykupienie reklamy w miejscu odwiedzanym przez konsumentów. Może być to na przykład facebook albo regionalna. Każde postępowanie powinno być zaprogramowane w czasie i zostać później zmonitorowane.

Podstawa w sieci, czyli strona

Success-keyboardW marketingu jak w każdej innej dziedzinie życia mamy częstokroć do czynienia z modami. Na portalach internetowych czy blogach ciągle rodzą się nowe artykuły mówiące o nowych narzędziach i trikach marketingowych. Ostrożnie! nie musisz rzucać się na wszystkie nowinki. To byłoby niemądre i drogie. Najbardziej opłaca się kupić na kilku polach i zatroszczyć się o podstawy. Punktem zaczepienia jest profesjonalna strona internetowa marki. Sprawa niby prozaiczna a w praktyce okazuje się, że wiele przedsiębiorstw albo nie nie posiada witryny www, albo też kiepsko ona wygląda. W sieci wciąż napotkać można witryny żywcem wyjęte z lat 90. Taka antyczna www to powód do zakłopotania. Witryna musi wzmacniać pozytywny wizerunek firmy a nie straszyć internautów. Dziś warto zainwestować też w stronę responsywną, czyli taką, która dobrze wyświetla się na ekranie laptopa, tabletu bądź też smartfona. Dzięki temu strona ta jest przyjazna internautom mobilnym.

Narzędzia uzupełniające – sam wybierasz

magnes-na-klientowPrzyjmijmy, że strona www jest gotowa. Co teraz? Warto rozważyć użycie narzędzi promocyjnych. Jest ich co niemiara. Jak informuje portal internet360.pl
dobrym sposobem jest np. wykupić powierzchnię reklamową – portale internetowe i tradycyjne media czekają. Spor w TV będzie pewnie zbyt kosztowny ale już banner na lokalnym portalu niekoniecznie. Ceny można negocjować – im więcej bannerów mamy zamiar wykupić, tym większa szansa na upusty. Można też spróbować czegoś mniej standardowego i zacząć działać w przestrzeni mediów społecznościowych. Nie zapomnij nie każda marka musi prowadzić swój profil na facebooku. Aktywność w social media to czasochłonna i wymagająca praca. W dobie XXI zadbać należy też o monitoring opinii – nie brak wszakże portali internetowych na których konsumenci wpisują komentarze o produktach czy usługach. Klienci przed dokonaniem zakupu coraz chętniej sprawdzają wpisy o formach w internecie. Dlatego firmy powinny na bieżąco monitorować to, co piszą o nich w sieci.

Porada na do widzenia

Na koniec mała porada sektor marketingu szybko się zmienia, zatem należy być na bieżąco. Wiedzę można zdobywać na kilka sposobów: czytając branżowe periodyki, uczęszczając na konferencje czy uczęszczając na studia podyplomowe. Praktyka jest oczywiście niezastąpiona, ale regularna dawka teorii również się przyda. Powodzenie bierze się wszakże z ciężkiej pracy i mądrych działań.