4080-2484-ico-wu.jpg

E-marketing dla początkujących

Aktywności marketingowe w sieci nie są już niczym oryginalnym. Odwrotnie obecność w internecie to obecnie oczywistość. Strony www na różne sposoby kuszą użytkowników sieci. Jednakże należy pamiętać: strona www to nie wszystko! E-marketing to wiele narzędzi, które pomagają kreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Oto zwięzły przegląd e-możliwości.

tarczaKto chce w tej chwili zainteresować klienta nie może już opierać się tylko na tradycyjnym marketingu. Przemyślana strategia marketingowa winna obejmować również sferę internetu. Nie trzeba od razu robić wszystkiego – wystarczy sięgnąć po te narzędzia, które są w naszej sytuacji optymalne.

Lepsza strona mocy

Nim zaczniemy wymyślać akcje e-marketingowe zadbajmy o podstawy. Punktem startowym jest strona www przedsiębiorstwa. Świadomość w tym względzie rośnie i dziś właściwie każda firma ma własną witrynę www. Czasem jednak stan strony www pozostawia wiele do życzenia. To błąd – witryna internetowa powinna być estetyczna i spójna z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa i zachęcać internautę do na przykład dokonania zamówienia albo jakiejś rezerwacji. Najlepsze strony internetowe łączy kilka cech: uruchamiają się szybko, łatwo się po nich nawigować, nie atakują oczu ani uszu internauty. Witryna www to owoc pracy informatyka, grafika i copywritera. Opłaca się też otworzyć się na nowinki technologiczne. W tej chwili szczególnie silnie rozwija się technologia RWD, która umożliwia tworzenie stron responsywnych. To witryny, które ładnie otwierają się na ekranach o każdej wielkości.

Wysyłka w świat

Teraz kilka słów o instrumentach budujących image firmy w sieci. Popularnym sposobem na pielęgnowanie relacji z kontrahentami jest email marketing. Obejmuje on tworzenie i rozbudowę baz maili, pisanie treści i wysyłkę newsletterów. Nie zapominajmy również o czytaniu informacji zwrotnych – część odbiorców może zechcieć zrezygnować ze subskrypcji. Co robić by klienci chcieli zapisywać się na nasz newsletter? Dajmy im na to okazję. Możliwość zapisania na newsletter winna zostać zaakcentowana na stronie internetowej. Ważna jest także treść przesyłanych wiadomości. Doświadczenie uczy, że internauci oczekują wartościowych treści oraz wszelkiego rodzaju zniżek. Najlepiej jasno poinformować odbiorców czego mogą się spodziewać – obok pola na stronie w którym można zostawić swój adres mail do subskrypcji należy napisać o korzyściach jakie daje otrzymywanie newslettera.

Reklama na stronach internetowych

news-buttonW internecie można też wykupić miejsce reklamowe. Eksponowane na stronach reklamy wykazują ograniczoną skuteczność ze względu na tzw. ślepotę bannerową. Jednakże reklama w internecie może pomóc budować rozpoznawalność. Płaci się zazwyczaj za liczbę wyświetleń albo za kliknięcia. Gdzie warto wykupić e-reklamę? Chociażby w lokalnych portalach informacyjnych. Jeśli oferujemy produkt dla specyficznej grupy trzeba poszukać portalu, na którym ona przebywa. Z tego względu promując produkt dla fanów czterech kółek warto wziąć pod uwagę reklamę na portalu motoryzacyjnym. Ile kosztują bannery w internecie? To zależy od popularności portalu i rozmiaru samej reklamy. Ceny te zazwyczaj można negocjować.

Facebook i inne

Przy okazji strategii e-marketingowej możemy uaktywnić się również w mediach społecznościowych. Trzeba jednakże przygotować się na ciężką pracę. Pielęgnowanie profilu przedsiębiorstwa wymaga kreatywności, ale także systematycznego działania. Komunikacja w internecie ma charakter obustronny. Teksty umieszczane przez firmę mogą na bieżąco komentować użytkownicy. Warto przygotować się na słowa krytyki. Wypuszczane posty powinny być interesujące dla odbiorców. Social media to miejsce pielęgnowania relacji a nie namolnej reklamy!

Artykuł powstał w oparciu o materiały  udostępnione przez www.stopkamailowa.pl