2364-5910-ico-wu.jpg

Gramy z klientem w otwarte karty

Obecnie dużo mówi się o promocji oraz reklamie a przedsiębiorstwa prześcigają się w kampaniach promocyjnych. Trwa wyścig o uwagę klienta. Nie zapominajmy jednakże, że marketing w sieci i w realu to tak naprawdę rodzaj komunikowania. Sprawa nie jest prosta, bo na dobrą komunikację należy zapracować!

marketing-strategyPunktem wyjścia powinno być opracowanie planu działania. Aktywności ad hoc mogą mocno zaszkodzić, dlatego warto działać w sposób przemyślany, wedle zaakceptowanych uprzednio założeń. Jak opracować strategię? Sprawdźcie sami!

Zobacz jak to teraz wygląda

Strategia komunikacji musi być owocem firmowego audytu. Co trzeba wziąć pod uwagę?? Z pewnością trzeba wziąć pod uwagę dwa rodzaje komunikacji: wewnętrzną oraz zewnętrzną, czyli tą skierowaną do konsumenta i tą nakierowaną na zatrudnionych. Trzeba zweryfikować ile kanałów komunikacji używamy i z jaką częstotliwością. Jakie trudności w tym obszarze występują? Czy zatrudnieni skutecznie dogadują się między sobą? Jak na przekazy reagują klienci? Wychwycenie błędów umożliwi opracowanie mądrej strategii, która sprawi, że pielęgnowanie marketingu w sieci czy poza nią będzie bardziej efektywne.

Bo wszystko zaczyna się wewnątrz

budowanie-relacji-z-klientemRozpocznijmy od komunikacji wewnętrznej. Dlaczego? Ponieważ to podstawa, która pozwoli wypracować potem dobrą komunikację z klientem. Kto chce zabierać się za kontakty z nabywcami musi wpierw wypielęgnować relacje z firmowymi pracownikami. W przeciwnym wypadku wszelkie zgrzyty szybko przełożą się na funkcjonowanie firmy, rykoszetem sięgając klientów. Aby tego uniknąć, należy zadbać o relacje z pracownikami. Na co dzień często się o nich zapomina a rezultaty są opłakane. Rozwiązanie jest otwarcie na budowanie relacji z pracownikami. Obecnie posiadamy wiele narzędzi umożliwiających komunikowanie z pracownikami: od klasycznej poczty e-mail poprzez gg, a na intranecie skończywszy. Uwaga! Informatyka nie zastąpi nigdy kontaktu bezpośredniego. Spotkania czy wypady integracyjne to świetny sposób na pogłębianie relacji.

Czas klienta: Co grupa to wymagania

Teraz pora przejść do klientów. Marketing w sieci wygląda trochę inaczej niż ten klasyczny. Jednakże, pewne prawidłowości nie uległy modyfikacjom. Klienci wciąż oczekują klarownych komunikatów i porządnej oferty. Z uwagi na to, że mamy do czynienia z obfitością przekazów reklamowych, klienci premiująraczej nieskomplikowane oferty. W tej chwili mamy również wiele kanałów komunikacji z których można skorzystać. Nie idzie o to by używać ich wszystkich a o to by wybrać te, które będą najbardziej skuteczne. Nikt nie da 100% gwarancji, że dane narzędzie przyniesie upragniony cel. Wiele zależy tu od grupy docelowej. Uskutecznianie marketingu w sieci poprzez np. wyłącznie adwordsy może być niewystarczające jeżeli chcemy dotrzeć do grupy osób starszych. Warto podczepić się też pod współczesne trendy czyli np. content marketing.

Źródło informatyka24ha.pl