7620-3510-ico-wu.jpg

Jak odnieść sukces w marketingu?

W dobie galopującej konkurencji coraz istotniejszą rolę gra nie tylko jakość produktu czy usług, ale ich odpowiednie reklamowanie. Najróżniejsze portale internetowe sugerują określone działania. Czy należy się do nich dostosować? Niekoniecznie trzeba po prostu zdecydować jakie narzędzia są niezbędne w danym momencie i na jakie aktywności jesteśmy w stanie sobie pozwolić.

trafienie-w-celAby osiągnąć sukces trzeba stworzyć plan działania. Nawet małe firmy powinny podchodzić do działań marketingowych w sposób planowy. Dlaczego? Kto posiada plan działania będzie wiedział do czego dąży. Rzecz jasna w planie uwzględnić trzeba też pulę wydatków oraz rozpisać konkretne cale na aktywności. Przykład: firma chce wzmocnić rozpoznawalność w danym segmencie konsumentów. Sposób działania: wykupienie reklamy w miejscu lubianym przez konsumentów. Może być to np. facebook albo regionalna. Każde działanie powinno być zaprogramowane w czasie i zostać później podsumowane.

Podstawa w internecie, czyli strona

W marketingu podobnie jak w każdej innej dyscyplinie życia mamy częstokroć do czynienia z modami. Na portalach internetowych bądź blogach ciągle pojawiają się nowe artykuły opowiadające nowych narzędziach i trikach marketingowych. Ostrożnie! nie musisz łasić się na wszystkie nowinki. To byłoby niemądre i kosztowne. Zwykle opłaca się kupić na www-puzlekilku polach i zatroszczyć się o kwestie rudymentarne. Punktem zaczepienia jest porządna strona internetowa firmy. Rzecz niby prozaiczna a w praktyce okazuje się, że wiele przedsiębiorstw albo nie ma strony www, albo też źle ona wygląda. W sieci wciąż napotkać można witryny żywcem wyjęte z lat 90. Taka przestarzała www to powód do wstydu. Witryna powinna kreować pozytywny wizerunek firmy a nie odrzucać internautów. W tej chwili opłaca się zainwestować też w stronę responsywną, czyli taką, która dobrze wyświetla się na ekranie laptopa, tabletu bądź też smartfona. Dzięki temu strona ta sprzyja internautom mobilnym.

Narzędzia dodatkowe – sam decydujesz

Załóżmy, że strona www jest gotowa. Co teraz? Warto rozważyć użycie narzędzi promocyjnych. Jest ich całe mnóstwo. Możesz np. wykupić powierzchnię reklamową – portale internetowe i klasyczne media czekają. Spor w telewizji będzie pewnie zbyt kosztowny ale już banner na regionalnym portalu niekoniecznie. Ceny można negocjować – im więcej reklam chcemy wykupić, tym większa szansa na upusty. social mediaMożna także spróbować czegoś mniej klasycznego i zacząć działać w przestrzeni social media. Nie zapomnij nie każda firma musi posiadać swój profil na facebooku. Aktywność w social media to czasochłonna i trudna praca. W realiach XXI zadbać trzeba też o monitoring opinii – nie brak przecież portali internetowych na których konsumenci zostawiają komentarze o produktach czy usługach. Klienci przed finalizacją zakupu coraz chętniej sprawdzają opinie o formach w sieci. Dlatego firmy winny na bieżąco monitorować to, co pisze się o nich w sieci.

Wskazówka na do widzenia

Na koniec mała rada świat marketingu szybko się zmienia, zatem warto być na bieżąco. Wiedzę można aktualizować na wiele sposobów: czytając branżową prasę, uczęszczając na konferencje czy uczęszczając na studia podyplomowe. Praktyka jest oczywiście niezastąpiona, ale solidna dawka teorii również się przyda. Sukces bierze się przecież z wytrwałej pracy i przemyślanych działań.

Artykuł oparty na materiałach opublikowanych na blogu studioblackwhite.pl