3469-2643-ico-wu.jpg

Jak reklamować małą firmę?

Nieduże firmy często muszą mocno walczyć o przeżycie. Rozwiązaniem może być promocja firmy w internecie, ale nie tylko! Na sieci świat marketingu się nie kończy. Przekonaj się ja wiele możliwości odkrywa przed nami współczesny świat reklamy. Dobry pomysł oraz odrobina szczęścia mogą przynieść pokaźnie owoce. Wszystko w Twych rękach!

Przedsiębiorcy nie mają tak fajnie. Zadań na głowie wiele a do tego dochodzą formalności, terminy i inne kwestie. W tym natłoku obowiązków warto jednak wygospodarować czas na aktywności promocyjne. Wachlarz możliwości jest tak obszerny, że każdy odkryje coś dla swojej firmy.

Trend – idziemy w sieć?

Jeśli rzecz idzie o promocję firmy w internecie to należy zaakcentować, że błyskawicznie pozyskuje ona popularność. Nic w tym dziwnego koniec końców coraz większa liczba osób coraz chętniej przebywa online. To zadaniem firmy jest do nich skutecznie trafić. Jak to osiągnąć? Nad tym pytaniem głowią się najlepsi fachowcy od marketingu. Nie ma idealnej odpowiedzi ani schematu. Każda organizacja jest wszak inna. Kluczem do powodzenia jest zwykle przemyślane dobranie i dostosowanie narzędzi do charakteru firmy. A tych jest od groma i trochę.

Wujek Google i kontrola kosztów

Google-AdwordsZobaczmy z bliska – promocja firmy w internecie odbywać może się przez kilka ścieżek. Pośród popularnych odnajdziemy chociażby Google Adword, czyli reklamy przeglądarki Google. Internauta widzi je po tym jak wklepie w Google konkretną frazę. Ten gatunek reklamy ma dwa istotne cechy. Reklama wyskakuje tylko osobom zainteresowanym jakimś produktem. Ogromne znaczenie ma też kontrola nad kosztami kampanii. To przedsiębiorstwo decyduje ile pieniędzy pragnie zainwestować. Budżet wpisuje się z góry a po jego wyczerpania kampania po prostu robi stop.

Blogowanie i bannery

pisanie-na-komputerzeInnym, istotnym narzędziem są bannery umieszczane na witrynach internetowych. Koszt ich kupienia zależy od popularności strony www oraz od liczby odwiedzin. Im lepszy serwis, tym wyższa cena. Ciekawym rozwiązaniem jest założenie firmowego bloga, na którym będziemy zamieszczać ważne dla internautów artykuły. Trzeba zatroszczyć się o jakość wpisów. Dlaczego? Ponieważ internauci nie poświęcą swojego cennego czasu na czytanie nudnych wpisów. Wpisy należy dodawać cyklicznie i regularnie. Powinny one mieć specjalistyczny charakter. W ten sposób Twoja firma będzie mogła ukazać się jako lider rynku|branżowy ekspert. Można pomyśleć też o dystrybucji newslettera do kontrahentów. Istotne jest nie tylko wizualne oblicze newlsettera, lecz także jego zawartość. Doświadczenie pokazuje, że odbiorcy najbardziej lubiąnewslettery zawierające|oferujące promocje i rabaty|upusty|zniżki|promocje cenowe|dodatkowe benefity.

Klasyka w dobrym stylu

Standardowe formy reklamy nadal są w cenie. Promocją firmy w internecie nie da się wszakże załatwić wszystkiego. Bezpośredni kontakt z kontrahentem to czasem niedoceniany aspekt komunikacji. Sprawdzonym narzędziem budującym wizerunek są np. eventy okolicznościowe. Niektórzy wolą inwestować w reklamę radiową czy w prasie. Spot reklamowy w TV to już droższa para kaloszy. Pamiętajmy też o tym, jak istotne jest pierwsze wrażenie klienta – zadbajmy o estetykę sklepu – jego schludność, wyposażenie i poziom obsługi. Kto raz będzie ukontentowany z wizyty będzie częściej wracał do Waszej firmy.