7335-5508-ico-wu.jpg

Marketing online i offline

Przez wzgląd na silną konkurencję, wiele firm zaczyna interesować się marketingiem w sieci internetowej. Ale nie tylko – nadal popularne są aktywności offline. W jaki sposób prowadzić marketing w sieci internetowej? A jak prowadzić projekty w świecie realnym? Kilka sprawdzonych porad znajdziecie w poniższym przewodniku.

partnerstwo-w-biznesieBy osiągnąć sukces trzeba wytrwałej pracy, wyczucia biznesowego, ale także wiedzy merytorycznej. Bez paniki, nie trzeba być alfą i omegą aby osiągnąć wyznaczone cele. Z pewnością jednak przyda się systematyczność, dokładność i odporność na stres.

Trzymaj się harmonogramu

Zanim rozpoczniemy jakieś aktywności należy przygotować szytą na miarę strategię. Bez tego istnieje duże ryzyko ulokowania funduszy na nieodpowiednie działania. Twoja strategia powinna mieć również swój budżet. Jeśli chodzi o jego rozmiar to nie ma jednej zasady. Z reguły budżety marketingowe nie są zbyt duże.Rzecz jasna wielkie korporacje mogą pozwolić sobie na szybujące wydatki natomiast mniejsze muszą wydawać pieniądze znacznie ostrożniej. Widać więc, że kampanie marketingowe to nie wyłącznie pomysły i kreatywność, ale także cyfry, analiza danych oraz raporty. Przed matematyką nie ma ucieczki. Z tego powodu w zespole składającym strategię obok osób kreatywnych powinny znaleźć się też te, które mają analityczny zmysł i są w stanie szacować wydatki, szukać korzystnych cenowo rozwiązań.

Pomysły – tak, kopiowanie – nie

Trzeba uwypuklić, że nie każde działania przyniosą owoce w każdej sytuacji. Akcje marketingowe szyje się na miarę. Dla jednej organizacji receptą będzie marketing w sieci internetowej a dla innych będzie to niewystarczające. Tworzenie planów na zasadzie kopiuj-wklej to zły pomysł. Wiadomo nie zaszkodzi czerpać z wartościowych przykładów, jednak nic nie zastąpi myślenia. Oryginalne kampanie muszą być przecież jedyne w swoim gatunku. Elastyczny umysł i gotowość do zmian pozwolą znaleźć nietypowe sposoby na reklamę. Jest to o tyle łatwe, że do dyspozycji masz multum popularnych narzędzi.

Firma w internecie

piszemy-blogNajpierw kilka zdań o narzędziach online. Dla śmiałków, którzy trudnią się marketingiem w sieci internetowej
to codzienność. Znane są np. reklamy AdWords, które pojawiają się wówczas gdy internauta wpisze w Google daną frazę. Firmy decydują się też nieraz na reklamy bannerowe zawieszone na serwisach internetowych. Ile średnio to kosztuje? To sprawa względna. Najdroższe są reklamy na chętnie odwiedzanych portalach. Funkcjonuje też taka zasada: im większa reklama, tym większe koszty. W ostatnim okresie niezwykle popularne stały się media społecznościowe. Firmy ochoczo pojawiły się na portalach takich, jak Facebook czy Twitter. Nie wszystkie jednak radzą sobie wystarczająco dobrze.Zrozumienie zasad na jakich funkcjonują social media nie przychodzi łatwo. Trzeba czasu oraz cierpliwości aby zgłębić wszelkie opcje oferowane przez te platformy. Naczelna zasada brzmi: w social media komunikacja ma kształt dwukierunkowy. Nie tylko firma jest nadawcą – jest nim także kontrahent. Może on skomplementować firmę, ale także ją mocno skrytykować.

Marketing poza siecią

Na internecie świat się nie kończy. Dalej dobrze funkcjonują klasyczne działania marketingowe przeprowadzone w realu. Uwagę konsumentów przyciągają zwłaszcza akcje outdoorowe, czyli takie prowadzone na zewnątrz. Przy trochę bardziej zasobnym budżecie można zrobić także event. Takowe wydarzenie będzie na przykład promować inaugurację nowego punktu obsługi klienta. W przypadku produktów spożywczych nadal mile widziane są stoiska z degustacją.