Praca w marketingu – kilka porad

Kolejna praca to następne wyzwanie. Coraz więcej pracowników interesuje się pracą w sektorze marketingu. Szybuje również liczba organizacji zatrudniających specjalistów z tej dziedziny. Warto zatem próbować? Jakie atrybuty powinny mieć osoby pracujące w marketingu? Czy marketing internetowy w praktyce to Wasz żywioł? Jak zdobyć pracę w reklamie? Sprawdźcie sami!

tarczaPraca w marketingu czy reklamie obrosła masą przesądów.Są tacy, którzy sądzą, że w marketingu zarabia się krocie a praca jest lekka, prosta oraz bardzo przyjemna. Życie to jednak nie baśń. projektowanie aktywności z zakresu na przykład marketingu internetowego w praktyce to nie przelewki. Potrzeba do tego teorii oraz praktyki. Trzeba pamiętać też, że marketing to bardzo szeroka dziedzina.Zyskują ci, którzy odkryją niszę w której mogą się rozwinąć.

Kto tam pracuje?

Stażu wyglądać możesz w agencjach marketingowych bądź działach marketingu działających w ramach konkretnej organizacji. Jakich ludzi się teraz rekrutuje? Różnych! Chodzi tu o informatyków dobrze znających się na chociażby projektowaniu witryn internetowych. W sektorze marketingu na brak zainteresowania nie narzekają też graficy. Ktoś w końcu musi opracowywać grafiki na gadżety czy witryny www. Zatrudnienie czeka również na handlowców – są oni z zazwyczaj odpowiedzialni za szukanie oraz zdobywanie nowych klientów. W agencjach pracuje sporo osób, które zajmują się kierowaniem projektu i dbają o relacje z klientami. Swoje miejsce mają copywriterzy, czyli ci, którzy pracują słowem tworząc różnego gatunku teksty. Ważną rolę odgrywają też eksperci od tworzenia koncepcji promocyjnych czy ekipy dbające o kontakty z mediami. Miejsc zatrudnienia jak widać nie brakuje. Każdy może znaleźć coś dla siebie.

Teoria i praktyka – idealny mix

e-marketing_klawiszKto chce zabrać się za marketing internetowy w praktyce (czy za jakikolwiek inny marketing) powinien porządnie przyłożyć się do pracy. Wbrew przesądom, wykształcenie ma znaczenie. Wiedzę z pożądanego zakresu można zaczerpnąć na studiach, także podyplomowych. Nie zapominaj!. Szybki rozwój techniki sprawia iż wiedza wymaga systematycznej aktualizacji. Trzeba być na bieżąco i aktywnie poszukiwać nowych informacji. Można kupować prasę branżową, sporo informacji kryje się też w internecie. Komu pozwala na to czas i pieniądze może też zapisać się na specjalistyczne konferencje. Rzecz jasna najwięcej daje działanie w praktyce – każdy tydzień przynosi przecież nowe wyzwania. By im podołać przyda się wytrzymałość, odporność na stres i kreatywność.

W tych miejscach szukaj pracy!

Pytanie, które zadaje sobie wiele osób: jak zdobyć pracę w upragnionym zawodzie? Trzeba wiedzieć, gdzie szukać. Jeśli, dajmy na to kręci Cię działanie marketingu internetowego w praktyce to zajrzyj na strony agencji interaktywnych – może akurat kogoś takiego potrzebują. Jeśli docelowo widzisz się w roli rzecznika prasowego to celuj w biura prasowe przedsiębiorstw. Oferty pracy odnajdziesz w gazetach ale również w internecie. Lekturą obowiązkową są ogłoszenia na portalach takich jak pracuj, czy indeed. Zadbaj też o swoje konto na LinkedIn oraz GoldenLine. Na tych portalach grasują rekruterzy, którzy szukają pracowników o określonych kwalifikacjach.Czasem warto też wypróbować pocztę pantoflową i wybadać bliskich czy u nich w zakładzie pracy nikogo nie poszukują.

Autorem wpisu jest http://informatyka24ha.pl”