40-2416-ico-wu.jpg

Skuteczna promocja własnego biznesu?

Konkurencja wzrasta, a konsumenci robią się jeszcze bardziej wymagający. Przedsiębiorstwa nie mają wyjścia i muszą podjąć rękawice. Sytuacja nie jest łatwa. Oczekiwaniom klientów trzeba sprostać. Marketing w sieci internetowej to nie wszystko. Obok działań online nie można zapominać o marketingu offline. Życie biegnie zarówno w sieci jak i w świecie realnym. Warto to spożytkować! Tylko w jaki sposób? Zestaw sprawdzonych trików znajdziecie poniżej.

Trudno jest rozwijać firmę ignorując kwestie marketingu. Konkurencja jest na tyle duża, że nie ma rady – należy zadbać o firmowy wizerunek. Wymaga to jednak szeregu przygotowań oraz stosownego budżetu. Promowanie jest płatne. Jednak dobrze prowadzone działania marketingowe mogą się w dwójnasób zwrócić. Nie można pozwolić na to by taka okazja przemknęła koło nosa.

Internetowe pułapki myślowe

reklama-w-internecieW sprawach odnoszących się do marketingu w sieci internetowej narosło wiele mitów. Wielu jeszcze utożsamia marketing online z napastliwymi bannerami promocyjnymi, które atakują internautów. Taka forma reklamy budzi zwykle wyłącznie irytację konsumentów. Inny mit odnosi się do spraw finansowych. Są tacy, którzy łudzą się, że w internecie reklama praktycznie nic nie kosztuje. To błędne myślenie. Jak głosi mądrość ludowa za każdą rzecz się płaci. Pytanie tylko na co wydamy nasze fundusze. A wybór jest całkiem niezły. Z metod napastliwych bannerów lepiej zrezygnować. Do dyspozycji mamy przecież masę innych sposobów! Przeczytajcie sami.

kontakt z klientem poprzez sieć

Trzeba to uwypuklić – marketing w sieci internetowej oferuje bardzo wiele różnych opcji. Najpierw należy zatroszczyć się o kwestie podstawowe. Rzecz idzie o stronę www. Obecnie posiadanie strony www nie jest żadnym novum. To rzecz oczywista. Na tle konkurencji wyróżnić może jednak jakość strony. Ładna oprawa graficzna, dobre teksty te sprawy są doceniane przez internautów. Liczy się też łatwość nawigowania po witrynie. Najważniejsze informacjenie mogą być ukryte. Warto napomknąć, że obecnie trendem jest stawianie stron w typie RWD, czyli responsywnych. To strony, które dobrze otwierają się na każdym ekranie – nie bacząc na to czy to smartfon, czy tablet.

internet-marketing1Warto spróbować też sił w social media. I ważna rzecz: na facebooku świat się nie kończy. Jest też Google plus czy Twitter. Korzystać można z Youtube czy Pinterest. Strefa social media wymaga od przedsiębiorstwa zaangażowania i odpowiedniego czasu. To nie takie łatwe! Media społecznościowe działają w trybie 24/7. Trzeba przygotować się też na stałą interakcję z odbiorcami. Mogą oni pochwalić firmę ale też ją do cna skrytykować. W przypadku jeśli zgromadziliśmy bazę maili możemy rozpocząć wysyłanie newslettera. Ważne jest by powiadamiać w nim nie tylko o tym, co się wydarzyło, ale reklamować także najróżniejsze oferty promocyjne na przykład zniżki. Dobrze, jeśli takie promocje oferowane są tylko osobom, które zapisały się na newsletter. To wzmocni jego wartość. Sprawy z zakresu marketingu w sieci internetowej nie są najprostsze ale było nie było – trening czyni mistrza!

jak działać? 

Cały czas możesz uruchamiać działania marketingowe w realu. Nabywcy potrafią to docenić. Jeśli sprzedajesz produkty spożywcze możesz umówić się z jakimś supermarketem na degustacje. To niezły sposób na promowanie towaru, a także wprowadzenie go na rynek. Zawsze możesz wprowadzić karty stałego klienta czy stworzyć inne programy lojalnościowe. Pamiętaj też, że wizerunek firmy buduje również elewacja siedziby i jej środek. Estetyczne wnętrza wzbudzają dobre skojarzenia. Do takich miejsc klienci chętniej wracają.