Twoja firma bardziej znana

Niejeden przedsiębiorca marzy o tym by jego firma stała się lepiej rozpoznawalna. Wielu niesłusznie utożsamia promowanie marki z wielkimi nakładami na reklamę. W rzeczywistości istnieje masa innych instrumentów, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu. Pierwszy ruch to uruchomienie strony www – w tej chwili hitem są strony responsywne, o których więcej za chwilę. Dalej do wykorzystania masz social media i mniej sztampowe akcje. Gotowi?

Strona internetowa firmy to oczywistość, musisz zadbać o to, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy przedsiębiorstwa w pierwszych rezultatach wyskoczyła właśnie Twoja firma. To kwestia umiejętnego pozycjonowania – z reguły warto scedować te kwestie w ręce specjalistów. Jeśli jesteś na progu tworzenia bądź ulepszania swojej www, to warto wziąć pod uwagę strony responsywne. Na czym opiera się ich funkcjonowanie? Strony tego typu same dopasowują się do przekątnej ekranu na jakim są wyświetlane. Dlatego korzystanie z nich jest łatwe i komfortowe dla użytkownika. Eksperci szacują, że już wkrótce strony responsywne staną się branżowym standardem. A chyba warto aby Twoi klienci mogli oglądać twoją stronę www z poziomu laptopa bądź tableta?

Wybierz gdzie zaistnieć

W internecie możesz jeszcze więcej. Do dyspozycji posiadasz media społecznościowe. Facebook to nie wszystko – oprócz niego istnieje twitter, linked in czy google+. Wybór jest więc spory. Ważne aby mądrze dobrać kanał komunikacji. Jak tego dokonać? Musisz wiedzieć na którym kanale udziela się Twoja grupa docelowa. Utworzenie profilu to zaledwie początek. Aby fanpage rozwijał się prawidłowo będziesz musiał wykazać się cierpliwością i wytrwałością. Cykliczne dodawanie interesujących postów to konieczność. Przygotuj się też na rozmowy z fanami, ale także na ewentualne uwagi i reklamacje z ich strony.

Marketing w internecie

Reklama dźwignią dla Ciebie

Rozpoznawalność firmy można kreować też w bardziej tradycyjny sposób a mianowicie poprzez reklamę. Trzeba jednakże mieć świadomość, że będzie to dosyć drogie. Nie musi być wcale tak fatalnie. Reklamy w mediach
regionalnych są tańsze od tych ogólnokrajowych. Możesz zawsze też negocjować niższe ceny. Jeśli kuszą Cię nośniki zewnętrzne do dyspozycji masz bilbordy i szyldy reklamowe. Na posiadaczy zasobniejszych portfeli wrażenie zrobić mogą reklamy TV – są najdroższe, jednak docierają do największej grupy docelowej. Przy ograniczonym budżecie ciekawą opcją może być reklama radiowa. Pytanie tylko, kto zorganizuje Tobie takie formy budowania rozpoznawalności. Możesz spróbować robić to we własnym zakresie bądź zlecić to wyspecjalizowanej agencji reklamowej.

Daj się zapamiętać

A co z nietypowymi narzędziami? Czemu nie zorganizować jakiegoś eventu dla kontrahentów? Zaprosić ich na szkolenie? Nie trzeba robić wszystkiego samemu, można dobrać sobie partnerów. Takie spotkania budują nie tylko rozpoznawalność, ale też ukazują nas w charakterze specjalistów. Dla mocno kreatywnych również znajdzie się praca. Niech wykombinują coś oryginalnego np. grę miejską dla klientów albo kampanię teaserową, czyli taką w której nie od razu ujawnia się o co chodzi. Plusem niestandardowego podejścia jest jego raczej mały koszt.

Klasyka to podstawa – pamiętaj o tym

W ferworze walki nie zapomnij o podstawach – znana marka to spójna marka. Musisz opracować swój logotyp, wizytówki, papier firmowy czy brandowane cukierki. Promocję firmy wspomoże także szyld, który należy umocować na jego siedzibie.