W jaki sposób promować firmę?

W dobie rosnącej konkurencji praktycznie każda firma musi ubiegać się o rozpoznawalność i zaufanie klientów. Nie trzeba na to nawet niewyobrażalnych funduszy. Promowanie firmy może odbywać się zarówno przez strony www jak i mniej banalne działania.

Każda organizacja posiada swój własny wizerunek, choć często mało kto zwraca na to uwagę. To błąd. O wizerunek trzeba dbać – to inwestycja, która ma najczęściej odroczoną gratyfikację, ale w dłuższej perspektywie jest bardzo opłacalna. Od czego najprościej zacząć?

Daj poznać się w internecie

Jeśli potrzebujesz jakiejś informacji, to gdzie jej poszukujesz? W 9 przypadkach na 10 pewnie w internecie, jak wiele innych osób. Jeśli ktoś będzie zainteresowany Twoją organizacją albo będzie szukał produktów, które sprzedajesz warto aby przeczesując strony www
trafił na Twoją witrynę i już na niej pozostał. Nie jest to wcale niemożliwe. Stworzenie funkcjonalnej strony www wymaga jednak pracy web dewelopera, grafika i pewnie też copywritera. Koszty? Bywa różnie, ale przy założeniu, że nie oczekujemy wodotrysków możemy liczyć na szybką robotę za rozsądne pieniądze. Przy okazji warto rozważyć wdrożenie strony responsywnej czyli takiej, która otworzy się dobrze zarówno na ekranie laptopa, jak i smartfonie oraz tablecie. Jakie informacje pokazać na stronie? Na pewno nie można przedobrzyć z ilością danych. Zamieszczajmy tylko ważne i prawdziwe informacje, nie bójmy się też dobrze dobranych zdjęć oraz grafik. Strona musi być funkcjonalna i łatwa w nawigacji. Ważniejsze od historii firmy są jej usługi, sukcesy i dane kontaktowe.

Inne perspektywy

Witryna w sieci gotowa? Świetnie. Teraz czas zastanowić się nad innymi kanałami dzięki którym można się promować. Pomyśl nad reklamami w google, czyli adwordsami – dzięki nim przeglądarka wyświetli użytkownikom google linki sponsorowane prowadzące wprost do Twojej witryny. Warto spojrzeć też na social media. Do dyspozycji masz facebook, google plus, ale także youtube, twitter czy pinterest. Co wybrać? To zależy tylko od Ciebie i od Twojej grupy docelowej rzecz jasna. Obecność w social media powinna być jednakowoż przemyślana. Jeśli nie masz czasu ani ochoty na regularne dostarczanie treści i interakcję z fanami – lepiej odpuścić niż potem żałować.

promocja firmy

Grafika jest kluczem

Światem rządzą obrazy – to , ale warto go umiejętnie wykorzystać. Zadbaj o tzw identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. Przemyślane logo, interesujące wizytówki i estetyczne materiały firmowe takie, jak na przykład papier, długopisy, smycze – wszystko powinno być spójne graficznie. Nie ma potrzeby angażować grafika na etat wielu z nich to freelancerzy, którzy działają od zlecenia do zlecenia. Przed parafowaniem umowy z grafikiem poproś go o pochwalenie się portfolio. Konsekwencja w podejściu do wizualnego oblicza instytucji sprawi, że klienci będą mogli ją szybciej zapamiętać i obdarzyć zaufaniem.

Na miejscu też można

Moment uwagi należy się też siedzibie firmy. Zarówno wnętrze jak i elewacja powinny być schludne i czyste. Jeśli jeszcze nie masz odpowiedniego szyldu to warto to zmienić – w końcu klienci muszą jakoś do Ciebie dotrzeć. We wnętrzu firmy powinno się wygospodarować miejsce na spotkania z partnerami biznesowymi oraz klientami. Postaraj się aby było ono ładne i wygodne. Warto aby na gości czekała kawa, herbata czy dystrybutor z wodą oraz słodkości. Pomieszczenia ozdobią też kwiaty. Pamiętaj aby je regularnie podlewać!